Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

'' ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ''

Η Κριτική μου και η εμπειρία μου από το βιβλίο παραμύθι της αγαπημένης Βασιλικής Λεβεντάκη
                                               '' ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ''

Την Βασιλική Λεβεντάκη την γνώρισα στην παρουσίαση της συγγραφέως Σοφίας Βόϊκου στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2012.Ομολογώ πως μέχρι τότε δεν την ήξερα ούτε είχα ακούσει ποτέ το όνομά της. Εκείνη την ημέρα λοιπόν άκουγα τις υπόλοιπες κυρίες της παρέας να μιλάνε για τα βιβλία που είχε γράψει η Βασιλική. Τις ‘’ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΕΣ’’ και το ‘’ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ’’. Έλεγαν τόσα πολλά που μου κίνησαν την περιέργεια με τα όσα άκουγα. Ήθελα να πάρω στα χέρια μου όσο πιο σύντομα γινόταν τα βιβλία της να δω κι εγώ αν όντως είναι τόσο καλά και δυνατά όσο τα εξυμνούσαν!!!
Μιλούσαν όμως με τα καλύτερα λόγια για το ‘’ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ’’.Τι είναι ρε κορίτσια αυτό το βιβλίο ρώτησα. Χρύσα μου δεν το έχεις διαβάσει?Χάνεις!!!Καταπληκτικό παραμύθι που δεν διαβάζεται όμως μόνο από παιδιά αλλά και από μεγάλους άνετα!!! Μου είπαν όλες. Ομολογώ πως κοκκίνισα γιατί παραμύθια είχα να διαβάσω από τότε που ήταν μικρά τα παιδιά μου και δεν νομίζω πως θα έπιανα ποτέ στα χέρια μου ξανά να διαβάσω.. ε δεν είναι το στυλ βιβλίων που διάβαζα τι να κάνω…
Η περιέργεια όμως να δω τι σόι βιβλίο είναι αυτό που μιλάγανε όλες τόσο πολύ γι’ αυτό με έκανε να το βάλω στην άκρη του μυαλού μου πως αν τυχών το πετύχω κάπου να το εξετάσω λεπτομερώς!!! Πέρασε καιρός από τότε… η ζωή τα έφερ έτσι ώστε η Βασιλική κι εγώ με κάποιο μαγικό τρόπο δεθήκαμε πάρα πολύ και γίναμε πολύ καλές και αγαπημένες φίλες. Έβλεπα στις φωτογραφίες που ανέβαζε η Βασιλική τις παρουσιάσεις που ‘εκανε για τα αστέρια της το παραμύθι της και έμενα έκθαμβη από την παρουσίαση που έκανε πάντα και παντού. Ζήλευα που δεν ήμουν παρών να δω μια από αυτές από κοντά. Ένα πρωινό λοιπόν μαθαίνω πως επιτέλους η Βασιλική θα κάνει παρουσίαση του παραμυθιού και στην Αθήνα και συγκεκριμένα στον Πειραιά σε ένα σχολείο. Η χαρά μου ήταν απερίγραπτη όχι μόνο που θα έβλεπα μια παρουσίαση της αγαπημένης μου φίλης που δεν είχα δει ποτέ μου δική της αλλά γιατί επιτέλους θα έβλεπα και θα ζούσα όλα αυτά τα μαγικά που έβλεπα να γίνονται στις άλλες παρουσιάσεις που έκανε για το βιβλίο και επί ευκαιρίας θα μάθαινα τι σόι παραμύθι είναι αυτό και μιλάγανε τότε όλοι τόσο πολύ γι’ αυτό!!!!
Ξαναλέω πως ποτέ μου δεν θα πήγαινα να παρακολουθήσω παρουσίαση παραμυθιού σε αυτήν την ηλικία και ούτε θα διάβαζα φυσικά εκτός κι αν είχα τα παιδιά μου μικρά οπότε θα το έκανα μόνο για εκείνα.
Βρέθηκα λοιπόν στον Πειραιά στο σχολείο όπου αυτό που έζησα δεν περιγράφεται με λόγια αν δε το δει κανείς με τα ίδια του τα μάτια. Εικόνες, τραγούδια ,λόγια και παιχνίδι από την Βασιλική με τα παιδιά όλου του σχολείου που είχαν περικυκλώσει την Βασιλική στην αυλή του σχολείου και που με λαχτάρα γέμιζαν χιλιάδες αστεράκια με τις ευχές τους καρφιτσωμένες επάνω σε χρυσά μπαλόνια σε σχήμα αστεριών και όλα μαζί στο τέλος τα άφησαν να φύγουν ψηλά στον ουρανό να παν να συναντήσουν την Ηλέκτρα τη Νεφέλη τον Τζίμη και το Κίμωνα εκεί στον Όλυμπο και να πραγματοποιηθούν οι ευχές τους μαζί με τις ευχές όλων των παιδιών!!! Εκατοντάδες παιδικά ματάκια γεμάτα φως ,λαχτάρα χαρά και αθωότητα κοιτούσαν ψηλά τον ουρανό τα μπαλόνια να χάνονται όλο και ψηλότερα μαζί με τις ευχές τους και να φωνάζουν όλα εκστασιασμένα. Εγώ να αποθανατίζω διαρκώς τις στιγμές με τον φωτογραφικό φακό μου και να έχω μείνει έκθαμβη με όλο αυτό που ζούσα με όλο αυτό που γινότανε και δεν περίμενα με τίποτα πως θα έβλεπα ,από την άλλη να καμαρώνω την φίλη μου που έλαμπε ολόκληρη λουσμένη μέσα στο φως της αγάπης που την περιτριγύριζε από τα παιδιά που είχαν πέσει πάνω της γεμάτα χαρά και από την άλλη να νιώθω δάκρυα λύπης να ανεβαίνουν στα μάτια μου που δεν είχα ακόμη μικρά τα παιδιά μου να τα είχα φέρει μαζί μου να μοιραζόντουσαν αυτή τη χαρά να παίξουν με τα άλλα παιδιά και την Βασιλική και να γράψουν κι αυτά τις δικές τους ευχές επάνω στα αστεράκια μπαλόνια και να πετάξουν ψηλά και αν ενωθούν μαζί με τις χιλιάδες ευχές των παιδιών!!!
Αχ Βασιλική τι μου κάνεις!!!! Σκέφτηκα. Κοιτούσα ψηλά στον ουρανό τα μπαλόνια και τα μάτια μου είχαν θολώσει από την συγκίνηση και δε το κρύβω πως έκανα κι εγώ μια ευχή μέσα μου κι ας μην την καρφίτσωσα με τις άλλες. Ευχήθηκα να είναι καλά η Βασιλικούλα μας και να γράφει πάντα τόσο δυνατά και τόσο όμορφα βιβλία (γιατί εκτός ότι είναι ένα πολύ καλό παιδί είναι και πολύ ταλαντούχα στην γραφή της έχοντας ήδη διαβάσει πλέον και τα τρία βιβλία της)
Πήρα λοιπόν κι εγώ επιτέλους στα χέρια μου το ‘’ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ‘’ και όταν γύρισα στο σπίτι μου έκατσα να το διαβάσω εξετάζοντας το λεπτομερώς!!!!! Τι να πω γι’ αυτ’ο το παραμύθι!!! Από την πολύ καλή εικονογράφηση έως το παραμύθι που ποτέ μου δεν είχα διαβάσει κάτι παρόμοιο!! Ένα παραμύθι γεμάτο μηνύματα για τη σημασία της ενότητας και της αλληλεγγύης, τη δύναμη της ομάδας, την επιμονή στους στόχους και τις επιθυμίες μας, αλλά και το σεβασμό μας για τη φύση και το περιβάλλον, που σου αφήνει μια γεύση πως θες να το διαβάσεις ξανά και ξανά σε όλα τα παιδιά που γνωρίζεις αν ήταν δυνατόν!!!
Φεύγοντας από εκείνη την παρουσίαση που ήταν ότι καλύτερο έχω δει ποτέ, η σκέψη μου ήταν στους μικρούς ήρωες και στο ταξίδι τους στον Όλυμπο. Τα μάτια μου έψαχναν τον ουρανό μπας και διακρίνουν τα μπαλόνια - αστεράκια να πετούν κάπου εκεί και στα χείλη μου είχε κολλήσει το τραγούδι που τραγούδησαν τα παιδιά του σχολείου. Σε όλη τη διαδρομή σιγομουρμούριζα … ‘’ που χάθηκαν τα’ αστέρια…. ‘’


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου