Σάββατο 12 Μαρτίου 2016

Ένας από τους λόγους που σιχαίνομαι τις γιορτές



Ένας από τους λόγους που σιχαίνομαι τις γιορτές είναι όλο αυτό το ψεύτικο , το δήθεν και το άρπα κόλα.Δε νομίζω πως νιώθουμε πλέον την αληθινή χαρά και προσμονή για αυτές τις άγιες μέρες ούτε πως θα αναστηθούμε μέσα μας και θα βρούμε την κάθαρση.Τυπικές γιορτές, που όλοι τις περνάμε σαν κρυολόγημα,σαν κάτι που γίνεται από συνήθεια.Άντε θα πάμε στην Ανάσταση για λίγο, ίσα να φορέσουμε τα καλά μας ρούχα και τα 12ποντα μας, να κρατήσουμε 10 λεπτά τις πλουμιστές λαμπάδες μας,να μοιράσουμε χαμόγελα και τυπικές ευχές δεξιά κι αριστερά,και βουρ σπίτι για τη μαγειρίτσα, ή όξω για διασκέδαση, άντε γιατί πολύ πενθήσαμε όλη τη βδομάδα και δε κάνει..Καιρός για ξεσάλωμα!!! Να ξημερώσει και η Κυριακή του Πάσχα, να φάμε και το αρνί, να τσουγκρίσουμε κανα αυγό και από Δευτέρα κάθε κατεργάρης στο πάγκο του..
Άντε ..του χρόνου πάλι να ξαναφορέσουμε την ίδια μάσκα και να ξαναζήσουμε το ''θείο πάθος'' φτου κ απ' την αρχή....
Μεγάλη Παρασκευή σήμερα και όπως κάθε χρόνο, πήγα στην αποκαθήλωση στην εκκλησία.Μια ιερή στιγμή για εμένα προσωπικά.Ίσως και η μόνη που μου αρέσει από όλες τις λειτουργίες του Πάσχα.Μέσα στον ναό κόσμος πολύς.Ασφυκτικά γεμάτος.Εκεί που περιμένεις όμως να επικρατεί αγάπη,ηρεμία και ησυχία,δυστυχώς το αντίθετο συμβαίνει πάντα μα πάντα.Κάθε χρόνο το ίδιο σκηνικό.Έχω βαρεθεί πλέον να τα βλέπω,ακούω,ζω.Σα χιλιοπαιγμένη ταινία μου θυμίζει όλο αυτό.Όπως από μικρό παιδάκι που ήμουν έβλεπα τον ΙΗΣΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΖΑΡΕΤ στην t.v και παίζεται ακόμη και όσες φορές κι αν το δεις ξέρεις τι θα γίνει παρακάτω.. αλλά το ξανακοιτάς σαν τη πρώτη φορά...
'Ετσι και σήμερα, την ώρα της λειτουργίας της αποκαθήλωσης,παιζόταν το μεγάλο τσίρκο από τους ''πιστούς''. Το πόσα κινητά χτυπήσανε μέσα στον ναό δε λέγεται... Όλο το ρεπερτόριο παίχτηκε.. μέχρι να τα ξεθάψουν από τις τσάντες τους οι πιο πολλές γιαγιάδες, παραλίγο να αρχίσουμε να χορεύουμε καμιά ζεμπεκιά εκεί μέσα.... κάποιοι μάλιστα είχαν και το θράσος να το σηκώσουνε και να μιλήσουν δήθεν ψιθυριστά...''ΈΛΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΊΑ ΕΙΜΑΙ...'' λες και αυτός που τους πήρε δεν θα ακουγε τους ψαλμούς και θα νόμιζε πως ο άλλος είναι στην λαχαναγορά για τον οβελία!!!! Μα θράσος που το έχουνε μερικοί... Εμ δε φτάνει που δε το βάζεις αθόρυβο το κολοκινητό σου, εμ χτυπάει την ώρα που ο παππάς διαβάζει ευαγγέλιο και εμείς ακούμε τον Γονίδη να μερακλώνει, εμ το σηκώνουν και μιλάνε λες και τους πήρε ο Πρωθυπουργός τηλέφωνο!!!! ΑΙΣΧΟΣ!!!! Χαλάει όλη η ατμόσφαιρα και χάνεις όχι μόνο τη μπάλα , αλλά και το νόημα της ημέρας!!! Εγώ αν ήμουν στη θέση του παππά πάντως θα έριχνα καντήλια σε όλους εκεί μέσα και θα έλεγα ''ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΑΛΛΟ'' !!!!! Τέλος.
΄Τελειώνει η λειτουργία γύρω στις 12.30 και λέει ο παππάς να περάσουν με τάξη και θρησκευτική κατάνυξη ήσυχα ήσυχα να προσκυνήσουν στην ουρά για τον επιτάφιο... ΧΑ!!! Ναι καλάαααα , έλα να δεις εσύ κατάνυξη... και ηρεμία... το μάλε βράσε έγινε πάλι ως γνωστόν... τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου!!! Εκεί που έβλεπες στα πλαινά έξω από την ουρά τις γριές να κάθονται, για πότε πηδήσανε τα κορδόνια και τις καρέκλες και βρεθήκανε στο μέσον της ουράς, ανεξήγητο φαινόμενο!!!! Τέτοια άλματα ούτε οι λοκατζίδες!!!!! Αρχίσανε οι γνωστές γκρίνιες...τύπου ''μη σπρώχνεις κυρά μου'' , ''δε σπρώχνω εγώ ο πισινός μου με σπρώχνει'',''που πας ρε Καραμήτροοοο εμείς κορόιδα είμαστε εδώ που περιμένουμε στην ουρά τόσες ώρες? '', ''ποιον είπες Καραμήτρο ρε καράβλαχε, α πάγαινε από δω'' κλπ κλπ.... ο σπρώξας του σπρώχνοντος!!!!
Μέσα σε όλο το σπρώξιμο και πιασοκόλι που έφαγα όπως πάντα,έμαθα και το γιατί χώρισαν ο Τάκης με την Μαρία.Γιατί την κεράτωνε λέει, αλλά αυτή πιο πονηρή τον παρακολούθησε και τον έπιασε στα πράσα με την λεγάμενη και του έροιξε ένα χέρι ξύλο κλπ , και του πήρε και τα παιδιά και μια καλή δοιατροφή...
Ποιοί είναι αυτοί? Ούτε εγώ ξέρω αλλά οι δυό κυράτσες πίσω μου μέχρι να φτάσουν στον επιτάφιο , εεε είπαν να τα πούνε λιγάκι, να περάσει η ώρα!!!! έμαθα κι άλλα.... από τι υποφέρει ο κυρ Κώστας στο έντερο και πόσο πήρανε το αρνί φέτος από τη Βαρβάκειο .. γιατί ''εγώ Γιάννη μου δεν είμαι κανά κορόιδο να την πατήσω όπως όλοι'' τάδε έφη ένας κύριος στον συνομιλητή του παραδίπλα μου...
ένιωσα αναγούλα... Ήθελα να απεγκλωβιστώ μέσα από εκείνο το στριμωξίδι που ήμουν χωμένη και να εξαφανιστώ από προσώπου γης!!!!!
Τι δουλειά εχω εγώ εδώωωωω αναρωτιόμουν και έβριζα τον εαυτό μου για ακόμη μια χρονιά!!!! Ποια θρησκευτική κατάνυξη και ποια ηρεμία και αγάπη μας λέει ο παππάς????? Εδώ νιώθεις σα να περιμένεις στη στάση το μετρό και ακούς κάθε τι κουλό.. η ακόμη καλύτερα σα να είσαι σε ζωοπανήγυρι!!! Τουλάχιστον εγώ έτσι ένιωσα....
Δε μπορώ να καταλάβω γιατί τρέχουν όλοι αυτοί στην εκκλησία αφού δεν το νιώθουν μέσα τους και απλά κάνουν το τυπικό, έτσι απλά για να πουν πως ναι πήγα στην εκκλησία,μην νιώθουν και τύψεις μέσα τους μετά....
Άτομα που τα είχα δει στην ουρά πολύ πιο πίσω μου... ως δια μαγείας βρεθήκανε καμιά δεκαριά θέσεις μπροστά μου!!!! ΘΑΥΜΑ ΘΑΥΜΑΑΑΑ!!! Έπρεπε να αναφωνήσω!!!!
Τα ίδια άτομα που πριν καθ όλη την διάρκεια που ήμασταν στην ουρά και αλληλοτσακωνόντουσαν και τα χώνανε και κουτσομπολεύανε κλπ κλπ, τα ίδια άτομα μόλις φτάσανε μπροστά στον επιτάφιο αρχίσανε να σταυροκοπιούνται σαν καλοί Χριστιανοί με ήσυχη τη συνείδησή τους πως το κάνανε το χρέος τους... προσκυνήσανε και πήραν τη χάρη του!!!!!!!
Σφαλιάρες ήθελα να μοιράσω σε πολλούς γραμματείς και φαρισαίους εκεί μέσα.μπας και συνέλθουν αλλά κρατήθηκα...
Βγαίνοντας από την εκκλησία έβγαζα καπνούς από τ΄αυτιά...
Τι θέλω εγώ κι έρχομαι μου λες? Αφου εδώ συγχύζεσαι και αναθεματίζεις που λέγεσαι Χριστιανός... δε μπαίνεις και βγαίνεις με καθαρή καρδιά , γεμάτη αγαλλίαση από αυτό που έζησες στην αποκαθήλωση.Βγαίνεις και ψάχνεις ανοιχτό φαρμακείο να πάρεις ηρεμηστικά μπας και συνέλθεις!!!!!!
Γιορτές σου λέει μετά!!!!! Ευλάβεια,πίστη,κατάνυξη και αδελφοσύνη!!! Ρε Ούστ !!!!!
 
ΧΡΥΣΑ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗ
10 Απριλίου 2015
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου